Nauczyciele

 

 

 

 

 

Mirella Kostrzewa – Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej, oraz klasy śpiewu(zespół Mazowsze) prowadzonej przez Wandę Ruśkiewicz – osobistą akompaniatorkę Jana Kiepury.

Kiedy rozpoczynała edukację w szkole baletowej jej marzeniem a jednocześnie celem 11 – letniej dziewczynki było – cyt. „ będę śpiewać i tańczyć w Mazowszu”. W 1984 roku po eliminacjach wstępnych i zaśpiewaniu „ Dumki o ptaszku” na osobistej audiencji u Pani Miry Zimińskiej Sygetyńskiej została przyjęta do Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca Mazowsze gdzie tańczyła i śpiewała przez 29 lat.

Jej głos szlifował Edward Pawlak słynny polski bas, co w konsekwencji poszerzyło skalę głosu Mirelli, a jednocześnie wzbudziło zainteresowanie współpracą ze strony Andrzeja Rosiewicza z którym, koncertowała przez cztery lata tańcząc i śpiewając z nim w duecie oraz ubarwiając dowcipem konferansjerkę.

W jej karierze zawodowej pojawiła się współpraca z:

  • Zespołem Cygańskim Randia, co poszerzyło jej technikę wokalną opartą na użyciu głosu białego,
  • Maciejem Zakrzewskim słynnym gitarzystą klasycznym, gdzie śpiewała i tańczyła utwory latynoamerykańskie i muzyką flamenco,
  • Marcinem Mrozińskim, który w 2009 poprosił o współpracę i tak powstał utwór „Legenda” – reprezentujący Polskę na Festiwalu Eurowizji Oslo 2010.

Jej urok osobisty, wdzięk i profesjonalizm spowodował częste reprezentowanie Zespołu Mazowsze w mediach –wywiady do gazet, wywiady w radio, programy telewizyjne między innymi : Familiada , Kawa czy herbata, Pytanie na śniadanie, TV Polonia, Jaka to melodia, oraz jako członek w jury w licznych konkursach dla dzieci i młodzieży.

Dziś służy profesjonalnym doradztwem prowadząc warsztaty wokalno-taneczne w zespole dzieciecym „Gaweda” i szkole muzycznej w Wyszkowie.

 

 

 

 


Joanna Kostrzewa – kiedyś była małą pięcioletnią dziewczynką 🙂 W tym wieku rozpoczęła przygodę z tańcem w Domu Kultury w rodzinnym Świnoujściu.

W wieku 10 lat wyjechała do profesjonalnej, dziewięcioletniej Szkoły Baletowej z internatem w Poznaniu. To właśnie te długie lata poświęceń i wysiłku ukształtowały konsekwentną kobietę. Po uzyskaniu dyplomu zamieszkała w Warszawie. To tu związała się z Państwowym Zespołem Ludowym Pieśni i Tańca Mazowsze na 12 lat. Występowała na wielu scenach w kraju i na świecie. Miłość do tańca nigdy jej nie opuszcza. Nawet gdy pełniła w swoim życiu odpowiedzialne funkcje w instytucjach finansowych zarażała najmłodsze pokolenie tańcem, akrobatyką i baletem w czystej, klasycznej postaci. Prywatnie żona i matka dwóch dorosłych synów. Uwielbia zajęcia z dziewczynkami w różowych sukieneczkach. Potrafi z pozytywnym szaleństwem wejść w ich radosny, magiczny świat. Motywuje do regularnych ćwiczeń i dyscypliny w dążeniu do celu. Z wdziękiem wspiera i docenia wysiłki ambitnych, małych tancerek ubierając baletki i ćwicząc razem z nimi. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Anna Wyłupek – Już jako dziecko chciałam śpiewać i tańczyć. Jako nastolatka brałam udział w zajęciach z tańca towarzyskiego, jazzu a później w tzw. 'ognisku baletowym”. W między czasie uczyłam się gry na skrzypach w Państwowej Szkole Muzycznej w Biłgoraju. Po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącym w Szczebrzeszynie w 2000 roku rozpoczęłam swoją przygodę w PZLPIT Mazowsze. Małą odskocznią od tańca było ukończenie studiów licencjackich-wydział kosmetologia oraz wizażu i charakteryzacji „Studio i sztuka” w Warszawie. Debiutowałam również w operetce „Księżniczka Czardasza” .W zespole Mazowsze zdobyłam doświadczenie muzyczne i taneczne które mogłam przekazać w różnych środowiskach dziecięcych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Patrycja Marczak – absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Romana Turczynowicza w Warszawie. Finalistka Konkursu Tańca Klasycznego im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku a także laureatka pierwszego miejsca w Konkursie Tańca Klasycznego w Caen we Francji.
Występowała na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu w takich przedstawieniach jak: „Pan Twardowski”, „Dziadek do orzechów”, ” Bal kadetów”, a także Teatru Wielkiego w Warszawie w spektaklu „Pan Marimba”.
W ramach Międzynarodowych Spotkań Tanecznych „4 Sandhausener Tanztage” w Haidelbergu pod dyrekcją Henryka Szymczaka brała udział w letnim kursie tańca. W zamian za doskonałe wyniki nauczania została nagrodzona wyjazdem na Międzynarodowe Warsztaty Tańca „51 Internationaler Sommerkurs des Tanzes” organizowane przez Palucca Schule Dresden.
Pracowała w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca „Mazowsze” a od wielu lat związana jest z Reprezentacyjnym Zespołem Artystycznym Wojska Polskiego.
 

 

 

 

 

 

 

 


Katarzyna Lipińska – Z tańcem zetknęłam się mając 5 lat, kiedy zaczęłam uczęszczać na zajęcia baletowe do Pałacu Młodzieży w Katowicach gdzie rozwijałam swoje zdolności i zamiłowanie do tańca, które pozostało do dziś. Stamtąd trafiłam do Państwowej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu. Już podczas mojej edukacji w tej szkole, brałam udział w przedstawieniach baletowych w Operze Bytomskiej i licznych koncertach szkolnych. Po ukończeniu szkoły podjęłam pracę w Teatrze Opery i Operetki w Krakowie, gdzie brałam udział spektaklach baletowych jak „Coppelia”, „Anna Karenina”, „Królewna Śnieżka”, oraz operetkach: „Wesoła wdówka”, „My Fair Lady”, „Carewicz”, „Swobodny wiatr”. Następnie zaczęłam pracę w Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk” im. St. Hadyny. W międzyczasie ukończyłam kurs instruktora tańca w Krakowie, gdzie zetknęłam się z takimi dziedzinami tańca jak: metodyka tańca klasycznego, taniec ludowy, technika wolna, rytmika. Prowadziłam zajęcia taneczno-baletowe z dziećmi w Domu Kultury oraz brałam udział w projekcie organizowanym przez Zespół „Śląsk”- „Roztańczymy Bytom”, ucząc tańca ludowego – dzieci w kilku przedszkolach.

 

 

 

 

 

  


Marta Kozińska – Tańczy od ok 15 lat. Specjalizuje się w stylach tanecznych: Hip hop, house, dancehall, jazz, popping, cramp.

Brała udział w wielu zawodach takich jak „Rytm ulicy” czy „GDM”.  Występowała m.in. w

teledysku Ryfy Ri, a także w reklamach np. dla marki „Algida”. Uczestniczyła w licznych warsztatach

zagranicznych tancerzy. Obecnie rozwija umiejętności w East Side Dance Academy.

Poza Akademią Sztuk Maestro współpracowała jako instruktor na obozie „The Voice of Poland kids”.

  

 

 

 
 
 

 


Paweł Śląskiewicz – BBoy Śląski!

Przygodę z BBoy’ingiem rozpoczął na przełomie lat 2005-2006, kiedy dołączył do istniejącej już grupy Most Broken Crew. Od tego czasu wiedział, że odnalazł pasję swojego życia. Ciężka praca okupiona wysiłkiem, systematycznością i perfekcją oraz nieustanne rozwijanie swoich umiejętności zaowocowała. Wraz z grupą, coraz częściej brał udział w różnego rodzaju eventach i zawodach. Ten charyzmatyczny bboy ma na swoim koncie udział w teledyskach takich artystów jak: Eldo – „Jam”, Pyskaty – „Bez Granic”, Wigor & Trojak – „Czysta Forma”, a także stałą współpracę z marką odzieżową SSG.

Ponadto, od ponad sześciu lat jako instruktor, skutecznie przekazuje swoją wiedzę i umiejętności młodszym kolegom. Na zajęciach Bboy Śląski kładzie nacisk głównie na technikę wykonywanych ruchów. Jednocześnie dba, aby trening sprawiał przyjemność, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu możliwości technicznych i kondycyjnych uczestników. Może również pochwalić się ścisłą współpracą z klubem sportowym X60, podczas której poszerza wiedzę na temat ćwiczeń wzmacniających. Od blisko 6 lat uczy swoich podopiecznych, przekazując im całą wiedzę, którą posiada.

Brał także udział w projekcie Adidas represent w 2012 roku. Jego najważniejsze osiągnięcia grupowe to:

– 2007 – 4 miejsce na zawodach „Double skill” w Warszawie

– 2008 – 3 miejsce na zawodach Crush Moves” w Olsztynie

– 2009 – 2 miejsce na zawodach „Chełm Bboy battle 10″ w Chełmie

– 2010 – 2 miejsce na zawodach „break mania” w Kętrzynie

– 2010 – Chełm bboys battle / Chełm – 1 miejsce

– 2010 – Eliminacje Warsaw Challenge / Warszawa – 1 miejsce

– 2011 – Dill Gang Golden Match / Warszawa – 2 Miejsce

– 2011 – Chełm bboys battle / Chełm – 1 miejsce

– 2012 – FreeMind Festival / Białystok – 1 miejsce

– 2012 – Eudezet Anniversary / Łódź – 2 Miejsce

– 2012 – Gang Wars / Warszawa – 2 Miejsce

– 2014 – Pal Parkiet / Pruszcz Gdański – 2 Miejsce

– 2014 – Udział w imprezie we Włoszech Fluido Jam 9

– 2014 – Art of Breaking – Footwork Battle / Łódź – 3/4 miejsce

– 2015 – Eliminacje Warsaw Challenge

 


Krzysztof Hubicki

„Sport to nie tylko bezsensowne wymachiwanie ciałem – to sztuka poruszania nim w ten sposób, by było efektywne i efektowne.  Każdy detal ma znaczenie. Poznanie swojego ciała to najważniejszy i najbardziej pracochłonny element nauki w każdej dziedzinie sportu.”

Przygoda, która miała owocować zrozumieniem tych prawd zaczęła się, gdy Krzysiek w wieku 8 lat rozpoczął naukę tańca break dance. Breaking jest bez wątpienia jednym z najbardziej zbliżonym do akrobatyki stylów tańca jakie znamy. W jego kanonie znajduje się wiele elementów zaczerpniętych z gimnastyki i akrobatyki sportowej, takich jak stanie na rękach i na głowie, mniej znany krokodylek, czy przerzuty i salta. To właśnie tego rodzaju ruchy, nazywane przez b-boyów i b-girls powerami i freezami, zawsze fascynowały go najbardziej.

                Kwestią czasu było, jak poszerzył swój plan treningowy o zajęcia z akrobatyki sportowej, prowadzone pod czujnym okiem Marcina Tylkowskiego. Dzięki sporej już znajomości swojego ciała mógł opanowywać nowe elementy sprawniej niż koledzy z grupie. Późnej uczył się pod okiem Mateusza Wypycha. Współpracę z poprzednim trenerem wznowił, gdy tamten zaproponował mu pracę w parku trampolin Stacja Grawitacja. Akrobatyka z hobby stała dla niego pasją i elementem życia. Pracując w parku miał okazję zaprzyjaźnić się z Olegiem Aksamitnym, mistrzem Ukrainy i Polski, i wice mistrzem Europy, który obecnie realizuje swoje marzenie pracy w Cirque du Soleil – najlepszym cyrku na świecie. Jego obecność i rada były bardzo pomocne przy nauce zaawansowanych elementów na trampolinie.

                „Najważniejsza jest zajawka, pajsa, miłość do tego co robimy. Pamiętam moment, w którym zrozumiałem, że nie chodzę na zajęcia tylko po to bo muszę. Nie tylko dlatego, że chcę. Zrozumiałem, że jest to część mnie, którą kocham i bez której nie potrafię żyć, jak bez płuc czy serca. I to jest moja największa misja, gdy wchodzę na salę poprowadzić zajęcia. Sprawić, że dzieci pokochają to tak jak ja to kocham. Można być dobrym w czymś, czego się nie lubi, ale najlepsi powstają wśród tych, którzy to kochają.”